16 Nisan 2018 Pazartesi

Nora Roberts – Eve Dallas (In Death) Serisi 1 – Çıplak Ölüm


İngilizce Adı: Naked in Death

Seri: Eve Dallas (In Death) Serisi 1

Basım Tarihi: Mayıs, 2002

Yayınevi: Epsilon

Sayfa Sayısı: 308

Çeviri: Akın İnsel

Konusu:

Dünyayı teknolojinin yönettiği bir zaman ve yerde, insan yüreğini hâlâ karşı konulamayan bir dürtü yönetmektedir: Tutku.

New York Polis Departmanı’ndan Teğmen Eve Dallas, acımasız bir katilin peşindedir. Polis olarak çalıştığı on yıldan uzun süre içinde pek çok şeye tanık olmuştur ve hayatta kalmanın içgüdülerine bağlı olduğunu çok iyi bilmektedir. Yine de İrlandalı bir milyarder ve Eve’in soruşturduğu vakanın şüphelilerinden biri olan Roarke’la ilişkiye girmemesini söyleyen her türlü iç ve dış uyarıyı hiçe sayar. Oysa tutku ve baştan çıkarmanın da kendine özgü kuralları vardır. Eve, bağımlılığa dönüşen bir tutkuyla istediği adamın kollarına atılarak büyük bir riske girmektedir.


Yorumum:

Nora Roberts’tan Çıplak Ölüm kitabını ikinci kez okudum bitti.

2002 yılı basımı efsane kitaplardan.

İlk Villa kitabı sayesinde yazarın kitaplarıyla tanıştım. Sonra ne kadar kitabı varsa okudum. Eşim ve kızım kitapçıda dolaşırken Nora Roberts ismini görünce bir kitabın üstünde sende var mı diye gösterirler. Yalnız bir ara kopmuşum biraz Eve Dallas kitaplarından birkaç eksiğim vardı. Ama onları da tamamladım.  Bazılarına yüksek fiyatlar ödedim ama genel olarak seriyi normal fiyatlara aldım.  Zaman içinde taşınırken çoğu kitabımı bir şekilde elden çıkarsam da (Vila’yı içinde çok yazım yanlışı var diye gönderdim) okuma hızım yavaşladığında bir Nora okumanın zamanı gelmiş derim.
Kitaplığımdan çıkarmaya kıyamadığım serilerden biri de In Death serisi. Bu seri bir klasiktir bana göre. Mutlaka okuyun.

Konusuna gelince Teğmen Eve Dallas bir polis dedektifidir ve bir senatörün torunu cinayete kurban gidince bu olayı araştırmak için görevlendirilir. Roarke’la tanışır. Fazla söze gerek yok bence.

Kitap 1995’de yazılmış ve 2050’li yıllarda geçiyor. O zaman için ileri görüşle yazılan teknolojik aletler bugün icin biraz komik olabiliyor. Özellikle monitörlü bilgisayarlar tuşlar düğmeler filan. Hatırlıyorum 1995 yılındaki bilgisayarımın kasası yatay ve windowsu bile yoktu. Ms-dos işletim sistemi kullanırdım. Teknolojk kısmını geçersek zevkle okunacak bir Nora Roberts polisiyesi.

Çok uzatmıyorum. Hala bu seri hakkında bilgisi olmayan yoktur diyorum ve okudum diyerek kendime not alarak geçiyorum.

1 yorum:

  1. Ne yazık ki ne yeni baskısı var ne de insaflı bir fiyata satılan bir eski baskısı. Serinin ilklerini normal fiyatlara aldı ama bulunmaz iki kitabını insafsız fiyatlara gözümü kapadım aldım. Bunları toplayan birkaç arkadaş ucuz bulunca 30 tl filan birbirimize haber veriyoruz. Bizim yaptığımızı yapıp internetten Epsilon'a sıkça yazıp cevap alamayabilirsiniz ya da diğer yayınevlerine yazıp cevap alamayabilirsiniz. Durum bu.

    YanıtlaSil